About نبذة

Promoting openness, empowering expressions and creating a channel on which different cultures can interact, RFLCT Creative Arts Center bridges the gaps and is a platform on which people would de-stress, express and create.
RFLCT allows people to reflect their ideas, feelings, beliefs, cultures, background, experience and community. Through all forms of art, the center also caters to different age groups and provides not only the venue but also a network of artists and suppliers.

Founded by an Artist together with a Communicator, the center supports those who have never tried any form of art to overcome that fear and realize that expression is not restricted on the creative ones. Being locals, both founders are keen on reflecting the high level of tolerance and openness this country proudly supports.

مركز الفنون الإبداعية “رِفْـلَكْــت”​ يعمل على تعزيز مفهوم الانفتاح الثقافي، ومد جسور التواصل الحضاري والتفاعل البنَّاء بين أفراد المجتمع، من خلال منصة فنية تقارب بين المبدعين وأفراد المجتمع كافة الراغبين في التعبير عن ذواتهم بصورة إبداعية تعكس طاقاتهم وأفكارهم وتخيلاتهم أيضاً! سواء كان الهدف سعياً للتعلم أو للتعبير واكتشاف الذات أو التغلب على ضغوطات الحياة اليومية.

“رِفْـلَكْـــت”​ يتيح للجميع عكس أفكارهم، مشاعرهم، معتقداتهم، ثقافاتهم، خبراتهم وحكاياتهم، كل ما يمكنه أن يحقق غاية التعبير عن الذات من خلال كافة الأشكال الفنية الممكنة، حيث نلبي الاحتياجات الفنية والإبداعية لمختلف الفئات العمرية، ونسهل عملية التواصل الفعَّال من خلال قائمة من الفنانين والموردين .

تأسس مركز الفنون الإبداعية “رِفْـلَكْــت”​ من قِبل فنانة تشكيلية، بالتعاون مع خبيرة اتصال وإعلام. يقدم المركز المساندة الفنية والاستشارة المتخصصة لأولئك الذين لم يجرّبوا مختلف الفنون، وذلك للتغلب على رهبة التجربة والمحاولة والاقدام على خطوة التعبير الفني، نحرص على نرسيخ أن التعبير الفني لا يقتصر على المبدعين فقط. كوننا مؤسسين إماراتيين فإننا نفخر بالعمل على نهج دولتنا في عكس روح التسامح وترسيخ ثقافة الانفتاح على الآخر والتواصل الفعال عبر الحوار الحضاري ولغة مشتركة بين الجميع من خلال الفن نحو مجتمع يعبربإبداع.

One thought on “About نبذة

  1. Hi
    I am a creative writer and interior designer. I would love to join your esteemed team if there is an vacancy suitable for me.
    it’s my passion and pleasure to create interiors and enhance the décor by establishing a style that reflects the taste and lifestyle of the client.
    With an inherently creative streak and formal education to polish it, I am confident that you will find my work beyond satisfactory.
    My following talents will help me contribute to your designing projects
    1. Competent at designing and creating functional environments that corresponds to clients needs and budget
    2. Demonstrated ability to effectively utilize space, sketch designs and identify materials and furnishings
    3. Proficient in AutoCAD and 3DMax
    My resume is enclosed with this letter for your consideration.
    I am a blogger and love to write.
    I look forward to hear something positive from you real soon
    Thank you for your time and consideration
    Sincerely,
    Dina Ansari

Leave a Reply